Sedmero důvodů. V čem je kniha NORDIC RUNNING jedinečná a proč ji mít?

gen21_Stále přibývá pozitivních ohlasů a hodnocení knížky NORDIC RUNNING s podtitulem Běh s holemi jako zdravější a efektivnější forma běhání. Vám, kteří ji ještě nemáte, si dovoluji nabídnout krátký sumář či přehled hlavních motivů, jež najdete právě a jenom v ní. A protože sedmička je šťastné číslo, půjde o sedmero důvodů proč knihu mít a komu by mohla být nejužitečnější.

Tím začnu. Takže: koho může kniha NORDIC RUNNING podle mého názoru nejvíce zajímat a přinést mu nové poznatky? Tady je 7 tipů:

  • sportovní nadšence, kteří rádi objevují další možnosti a varianty pohybu
  • běžce, kteří chtějí při tréninku efektivně zapojit také horní polovinu těla
  • rekreační i výkonnostní sportovce po zranění kloubů nebo šlach nohou
  • ty, jež chtějí rychleji a účinněji zhubnout (týká se jich hlavně nordic runwalk)
  • začínající běžce, kteří chtějí svůj organismus připravit na větší zátěž
  • sportovce různých odvětví, kteří si chtějí při tréninku víc zamakat
  • běžce, kteří chtějí vylepšit svůj běžecký styl (paže, trup, ramena, došlap)

Proč? V čem je kniha NORDIC RUNNING jedinečná, jiná než ostatní sportovní či zdravotní publikace (o běhu, chůzi, atd.)? Zde je sedmero důvodů proč, ji mít:

  1. Je to první kniha na světě o celoročním běhání s holemi. Takto ucelený souhrn (kromě podrobného vysvětlení hlavních přínosů a správné techniky nordic runningu obsahuje také rozbor nejčastějších chyb, zásady bezpečnosti, příklady různých cvičení s holemi aj.) dosud nebyl nikde publikován.
  2. Nordic running jako specifická běžecká metoda. Nordic running se odlišuje od nordic walkingu i od používání teleskopických hůlek při dálkových a horských běžeckých závodech (ultramaratony, skyrace, atd.). Při technice nordic running jsou dodrženy základní zásady běžeckého stylu, především práce paží a loktů.
  3. Nordic runwalk je přirozenější než nordic walking. Osoby s nízkou kondicí nezvládají ani běh, ani správnou techniku nor.walking. Vhodnější pro ně je odlišná technika chůze s runningovými holemi – nordic runwalk (paže běží, nohy jdou, proto run-walk). Zvládnou i jedinci s nadváhou, mají větší stabilitu a nehrbí se.
  4. Vědecká práce o metodě nordic running má evropské ocenění. Důkazem toho, že běh s holemi jakožto běžecká tréninková metoda není rozšířen ani v zahraničí, je vítězství naší práce v mezinárodní soutěži European Athletics Innovation Awards v r.2012 (společně s biomechanikem Alešem Tvrzníkem).
  5. Výrazné snížení zátěže na klouby, šlachy a vazy dolních končetin. Při nordic running a runwalk dochází díky delším holím (než na n.walking) k významnému odlehčení kolen, kyčlí a achilovek. Ještě výraznější je tento přínos pro oblast bederní páteře, se kterou má jinak potíže velké množství lidí i sportovců.
  6. Nordic running si oblíbila řada známých osobností. V knize se můžete dozvědět, proč běhání s holemi uchvátilo mnoho českých reprezentantů v různých sportech, ale také mediálních celebrit, lékařů a dalších odborníků. Za všechny: MUDr.Jan Pirk, Barbora Špotáková nebo Dalibor Gondík.
  7. Velmi originální grafika Smart Pressu a krásné fotky. Kniha NORDIC RUNNING je jedinečná i tím, že v ní najdete spoustu dosud nepublikovaných a opravdu názorných fotografií, které vás pro běh s holemi nadchnou. Když to umíme, vypadáme totiž při nordic runningu z hlediska správné techniky lépe než při obyčejném běhu :)

Pokud byste měli zájem získat knížku se slevou, případně i mým věnováním (třeba jako dárek pro někoho z vašich blízkých), přijďte na některou z mých praktických instruktáží nebo napište na kutek.milan@seznam.cz. Díky, Milan

:roll:

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*